Layakkah Aku Untuk Terus Berada Di Atas Jalan Ini?

Tuesday, January 11, 2011

Menuju Puncak(Part 6)

8:00 PM Posted by freezer_91 No comments
-a picture by *damnengine of deviantart-




Aku lihat sebuah kereta berhenti di tepi jalan,

Jalan yang sungguh sunyi,

Logik akal mengatakan mustahil akan ada kereta berhenti di situ,

Aku melepasinya,

Aku melihat bahawa tayar depannya bocor,

Sekarang aku sudah jauh meninggalkannya,

Aku serba salah,

Adakah aku ingin berpatah balik untuk menolong kereta itu,

Ataupun biarkan sahaja,

Meskipun aku terus berfikir begitu,

Kereta aku terus meluncur laju,

Mengikut arus jalan,

Semakin jauh dari kereta itu,

Aku hanya dapat mendoakan sahaja bahawa kereta itu selamat,

Aku kesal atas kesombongan diriku ini,

Papan tanda “Sila Gunakan Gear Rendah”  tertera di situ,

Menandakan aku sedang menuru dari bukit,

Jalan yang aku lalui sekarang hanyalah dua hala sahaja,

Tanpa disedari ada satu kereta yang dari lorong bertentangan sedang memotong datang tepat ke arahku,

Aku menekan hon dengan kuat,

Memberi kesedaran bahawa perlakuannya itu adalah salah,

Kabus datang kembali,

Aku tahu bahawa inilah yang akan aku lalui,

Masalah yang sama...



bersambung...



-freezer_always-
-7.55 p.m.-
-11/1/2011-

Cuba untuk menembusi dinding itu...

0 comments :

Post a Comment