Layakkah Aku Untuk Terus Berada Di Atas Jalan Ini?

Sunday, January 9, 2011

Menuju Puncak(Part 5)

3:30 AM Posted by freezer_91 No comments
-a picture by *jyoujo of deviantart-



Aku membelok ke kiri,

Alangkah terkejutnya aku melihat sebuah treler di hadapan,

Bergerak dengan perlahan sekali,

Sedangkan aku bergerak dengan laju,

Aku terkesima seketika,

Berfikir bahawa tanpa petunjuk yang utuh,

Kita tetap berada di jalan yang sama,

Tetapi kelajuan kita berbeza,

Aku segera menukar gear,

Mencuba untuk memotong treler itu,

Memberi hon supaya sedar akan kehadiranku,

Aku mengangkat tangan,

Tandanya aku memberikan semangat kepada pemandu treler tersebut,

Memberitahu dia bahawa inilah jalan yang benar,

Aku berjaya memotongnya,

Perjalanan aku teruskan,

Jalanku nampaknya tenang sahaja,

Hujan sudah berhenti,

Nampak seperti perjalanan aku ini tiada halangan,

Tiba-tiba datang satu kereta dari arah bertentangan,

Kereta itu menerjah lopak air yang berada di laluannya,

Terus memercikkan air ke arah kereta ku yang berada di lorong sebelah,

Aku terkejut,

Menjangkakan halangan yang tiada,

Datang tanpa disedari,

Aku berjaya mengawal kenderaanku,



bersambung...



-freezer_always-
-3.28 a.m.-
-9/1/2011-

Mengenali lebih mendalam siapa diri ini sebenarnya dan kenapa kita ada...

0 comments :

Post a Comment