Layakkah Aku Untuk Terus Berada Di Atas Jalan Ini?

Tuesday, December 14, 2010

Diri Itu...

6:45 AM Posted by freezer_91 No comments

-picture of ~spako of devianart-

Diri itu...
Diri itulah yang dahulunya selalu aku caci,
Diri yang paling hina di mata masyarakat,
Masyarakat sekarang ataupun dulu,
Itulah yang menjadi diriku satu masa dahulu.

Tanpa cahaya yang jelas,
Tanpa arah tuju yang jelas,
Tanpa pedoman yang jelas,
Tanpa tujuan hidup yang jelas.

Aku terjebak ke lembah kehinaan,
Dirobek segala keimanan,
Perlahan-lahan ia menarik aku jauh dari Tuhanku,
Aku sesat dan tidak tahu berbuat apa-apa.

Walaupun aku tahu jalanku penuh dengan awan yang gelap,
Namun aku terus menujunya,
Tanpa menghirau perkara yang disuruh oleh Tuanku,
Terus aku berjalan ke lembah itu.

Terciptanya seorang hamba yang ingkar pada Tuannya,
Betapa ruginya hamba tersebut,
Kerana mendapat seorang Tuan yang sangat penyayang,
Tetapi tidak mahukan perasaan sayang tersebut berada kepada diri ini.

Dan kini...
Segalanya berubah,
Aku berubah,
Aku benci kepada diriku yang dahulu,
Dan aku suka kepada diriku sekarang.

Aku malu untuk bertemu dengan Tuanku,
Malu setelah menolak cinta-Nya,
Namun itulah kenyataan yang harus kita hadapi,
Memberi cinta kepada yang sewajarnya.

Tuanku tidak sesekali akan menolak cintaku,
Sedikit cinta yang ku berikan,
Dibalas dengan berjuta cinta daripada-Nya,
Itulah Tuanku yang Maha Agung.

Aku tidak ingin kembali kepada diriku yang dahulu,
Aku lebih suka diriku sekarang,
Penuh dengan kecintaan kepada yang sepatutnya,
Aku lebih suka begitu.

Kadangkala aku terfikir sendirian,
Mengapa aku yang hina suatu ketika dahulu,
Diberi peluang untuk kembali ke jalan yang benar,
Mungkin hanya mampu dijawab dengan satu jawapan...

Allah masih sayangkan aku...

0 comments :

Post a Comment