Layakkah Aku Untuk Terus Berada Di Atas Jalan Ini?

Wednesday, September 23, 2009

dIaLoG cInTa bDk2 sAiNs...=p

3:50 AM Posted by freezer_91 No comments
I : Kasihku, ketumpatan cintaku padamu ialah jisim hatiku dibahagi isipadu jantungku. Masihkah kau tidak mempercayai cintaku??

You : Aku tidak percaya kepadamu kerana kau ada kekasih baru untuk menjalankan tindak balas penggantian ke atas diriku.

I : Kau jangan salah ertikan gradient garis lurus hatiku ini, kerana aku dan dia masih lagi elemen dan bukannya compound.

You : Tapi, aku berasa seperti kasihmu inversely proportional dengan kesetiaan yg kuberikan.

I : Tapi, cintaku padamu adalah constant!!!

You : Aku masih belum mengerti lagi kerana penyelesaian yang kau berikan masih lagi belum dibuktikan dengan Law of Trigonometric.

I : Tapi, aku mengamalkan Newton's Third Law di mana setiap tindak balas cintaku bersamaan dengan cinta yg kau berikan.

You : Kau jangan bohong! Aku telah mengetahui bahawa kau adalah 'random' yg mempunyai janji-janji manis yg bergerak secara rawak seperti Brownian movement.

I : Itu adalah fitnah yg telah tersebar melaui proses conduction dan convection.

You : Tetapi, mengapa kau membuat tempoh perkahwinan kita mengalami rintangan?

I: Aku harus menggunakan perintang boleh laras untuk mengurangkan rintangan itu.

You: Adakah kita akan mengalami chemical reaction yang reactionnya vigorously?

I: Itu masih belum diketahui, tetapi hasilnya nanti dapat dilihat dengan menggunakan light microscope.

You: Aku khuatir kau akan bertemu dengan yg lebih aktif di dalam reactivity series dan akan bertindak balas dengannya.

I: Nampaknya, kita sedang bercinta tiga segi dan haruslah menggunakan hukum-hukum penyelesaian segi tiga untuk menyelesaikannya dan menggunakan Heron's Formula untuk mecari betapa luasnya perasaan kasih dan sayangku padamu.

You: Tapi, cintaku adalah vector quantity. Aku telah memberikan cintaku dalam magnitud dan arahnya sekali. Masihkah kau tidak percaya?

I: Ya, aku percaya. Tetapi aku mahu semua itu dalam bentuk lazim.

You: Itu semua boleh diabaikan seperti yang Le Chartelier buat, yang aku mahu ialah tempoh perkahwinan kita harus mengalami pecutan yang constant.

I: Kau harus bersabar, kerana sabar itu 50 dibahagi dengan 100 daripada iman.

You: Tapi, imanku adalah infiniti!

I: Aku tidak fikir yang iman kau infiniti kerana kau belum mendarabkannya dengan Avogadro's constant iaitu 6.022x10^23.

You: Kau membuat kemarahanku meruap-ruap. Nanti bila tekananku melebihi tekanan udara, kau jugak yg susah kerana aku akan mengalami proses haemolysis.

I: Aku sekarang bukan aku yg dulu lagi, aku telah mengalami plasmolysis.

You: Kau betul-betul menyakitkan hatiku ini. Ku sangkakan kau diamond, tetapi rupa-rupanya kau graphite. Pergi kau dari sini. Biarkan aku sendirian........


maaf jika bahasa yang digunakan sedikit rojak(bi+bm)...hu3..sekadar untuk menghiburkan hati..:-p

0 comments :

Post a Comment