Layakkah Aku Untuk Terus Berada Di Atas Jalan Ini?

Friday, November 26, 2010

Aku...

5:40 AM Posted by freezer_91 No comments

-picture by frozendust of deviant art-


Aku,
Ingin sekali kembali ke jalan yang penuh dengan sinar harapan,
Ingin sekali kembali menyembah hina di hadapan-Mu sekarang,
Ingin sekali kembali mendapat ketenangan yang berkekalan,
Ingin sekali kembali mensyukuri nikmat-Mu yang berpanjangan.

Namun,
Aku biarkan sahaja diriku,
Tanpa hala tuju yang jelas dan padu,
Kadangkala aku sedih pabila melihat diriku,
Melihat diriku tidak kuat melawan arus kemaksiatan yang berlaku.

Biarlah,
Biarlah hati ini terus berlagu merdu,
Kerana lagu itulah aku masih lagi kenal siapakah Pencipta Nikmatku,
Biarlah aku gembira, suka, sedih, duka, dan pilu,
Kerana aku ingin mengenal siapa diriku.

Ya Allah,
Kekalkanlah aku di dalam nuansa orang-orang yang beriman,
Jangan sesekali engkau heret aku keluar dari segala keindahan,
Keindahan bersama-Mu yang tidak dapat diungkap dengan perkataan,
Kerana itulah keindahan yang terindah dan berkekalan.


-freezer-always-
-26/11/2010-
-5:56 a.m.-

0 comments :

Post a Comment