Layakkah Aku Untuk Terus Berada Di Atas Jalan Ini?

Monday, September 6, 2010

Aidilfitri dan Ramadhan...

2:55 AM Posted by freezer_91 No comments
Aidilfitri belum menjelang tiba lagi,
Usah diucap "Selamat Hari Raya" untukku,

Kerna...
Ramadhan sudah ingin berlalu pergi meninggalkanku,
Aku tidak berkenan untuk meraikan apa2 pn pda wktu ini,

Kerna...
Waktuku hnylah untk Ramadhan sahaja,
Sekarang ini, aku hanya peduli Ramadhan dan Tuannya sahaja,
Aidilfitri belum tiba lagi, dan aku tidak thu sama ada aku lyk ataupun tidak untk meraikannya,

Kerna...
Aidilfitri hnylah hari kemenanga untuk org yg beribadah dgn sepnuh jiwa dan raganya di bulan Ramadhan, bulan yg paling mulia...

Pabila Ramadhan tiba,
Ramai orang menyambutnya,
Namun pabila hari berganti hari,
Orang2 tersebut sudah lagi tidak kelihatan lagi,
Ramadhan baginya hnyalah sekadar pada nama sahaja,
Iman dan taqwa di dalam hati sdah pergi jauh sama sekali,
Ramadhan berlalu tnpa berkta2,
Wlaupun kesdihan di hati(Ramadhan) terlalu sukar untuk disimpan...

-Afif-
-3.05 a.m.-
-06/09/2010-

0 comments :

Post a Comment