Layakkah Aku Untuk Terus Berada Di Atas Jalan Ini?

Friday, October 23, 2009

sUrAt dAr1 sY@iTaN....

3:16 AM Posted by freezer_91 1 comment
Kalau post sebelum ini adalah surat cinta Allah S.W.T. Mungkin syaitan juga ingin menyampaikan pesanan kepada kita melalui suratnya...

status : sibuk skit 2 3 hari ni..ngn testnyer..hu3..sbb tu xsmpt nk updte blog..:p

semoga kita semua sedar siapakah kita sebenarnya di bumi ini...:-)


Aku melihatmu kelmarin, saat engkau memulakan aktiviti harianmu.

Kau bangun tanpa ada sedikit pun rasa ingin sujud kepada-Nya. Lalu Subuhmu berlalu dengan begitu sahaja tanpa engkau menyesal sedikitpun.

Bahkan kemudiannya, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" kepada Ilahi sebelum memakan sarapanmu.

Kemudian, pada waktu malan engkau juga tidak sempat mengerjakan shalat Isyak sebelum berangkat ketempat tidurmu.

Kau benar-benar orang yang bersyukur, Aku menyukainya. Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak merubah cara hidupmu.

Wahai orang Bodoh, Kamu telahpun menjadi milikku. Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama, dan aku masih belum benar-benar mencintaimu. Malah aku masih membencimu, kerana aku bencikan Allah. Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah. Dia sudah mencampakkan aku keluar dari syurga, dan aku akan tetap memanfaatkanmu sepanjang masa untuk mebalaskannya. Aku akan tetap mempergunakanmu sehinggalah aku puas hati. Namun begitu, berita buruk bagimu kerana aku tetap tidak akan puas hati terhadap kesemua anak Adam.

Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencana yang terbaik untukmu dihari depan. Tapi, sayangnya, kau sudah menyerahkan hidupmu padaku, dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka. Akanku heret dirimu masuk ke neraka bersama-sama diriku ketika hari pembalasan kelak. Sehingga kita sentiasa dapat bersama dan ini akan menyakiti hati ALLAH dan seterusnya membuat rancangan aku selama ini berjaya!!~

Aku benar-benar berterima kasih padamu, kerana aku sudah menunjukkan kepada-NYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu selama ini. Aku bagaikan Tuhan untukmu. Aku berasa begitu bangga mendapat 'title' sedemikian rupa. Betapa bodohnya engkau selama ini. Kita menonton filem 'porno' bersama-sama, memaki orang, mencuri, berbohong, munafik, makan sekenyang-kenyangya, bergosip, manghakimi orang, tidak menghormati pada orang tua , tidak menghargai masjid dan berperilaku buruk. Hatiku sungguh gembira bila aku dapat bersamamu. Marilah kita semua terus mengabaikan Allah S.W.T. Apakah engkau lupa siapakah dirimu sebenar? Terlalu bodoh dirimu wahai manusia!!!!

TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja. Ayuhlah, wahai orang Bodoh, kita terbakar bersama, selamanya-lamanya. Aku masih memiliki rencana-rencana yang hangat untuk kita. Usahlah engkau mengikuti apa yang telah ditetapkan oleh Allah itu.

Ini hanya merupakan surat penghargaanku untuk mu. Aku ingin mengucapkan 'TERIMAKASIH' kerana sudah mengizinkanku memanfaatkan hampir semua masa hidupmu.
Kamu memang sangat mudah diperbodoh, aku mentertawakanmu. Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa. Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu.

Kamu sudah 20 tahun lebih tua, dan sekarang aku perlu darah muda. Jadi, pergilah dan teruskanlah mengajar orang-orang muda bagaimana caranya berbuat dosa. Usahlah engkau percaya akan perkataan tarbiyyah dan dakwah kerana itu semua adalah ajaran sesat yang dibawa oleh pengikut Allah S.W.T. Ikutlah aku, dan engkau akan mendapat kebahagiaan yang abadi!!!~

Lakukan semua perkara-perkara buruk di depan anak-anakmu dan mereka akan menirunya. Begitulah anak-anak . Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang sebelum semuanya terlambat. Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi. Jika kau cukup cerdas, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atas dosa-dosamu. Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit. Kau sudah nak mati, aku begitu gembira jika kau masih belum mengenali siapa dirimu. Namun, engkau telah mengecewakanku jika kau bertaubat pada Allah S.W.T. Memperingati orang bukan tabiatku, tapi di usiamu sekarang dan engkau tetap melakukan dosa, terlalu aneh bagiku.

Namun begitu, jangan salah sangka, aku masih tetap membencimu!!~

Cara yang dapat menyelamatkan dirimu hanyalah dengan menjadi orang yang tolol kepadaku. Kerana orang yang tolol itu adalah orang yang tidak mahu mengikut perintahku dan percaya kepada Allah S.W.T.

Yang selalu menggoda dirimu,

Syaitan...

siap..(4:10a.m.)..:p

MasyaAllah...bertaubatlah selagi kita diberi masa oleh Allah untuk kita kembali ke jalan yang benar.

Semoga kita semua mati dalam keadaan Husnul Khotimah..:-)

1 comment :