Layakkah Aku Untuk Terus Berada Di Atas Jalan Ini?

Tuesday, October 20, 2009

sUrAt cInTa Allah S.W.T.

2:40 AM Posted by freezer_91 1 comment
Marilah kita sama-sama menghayati surat di bawah ni..:-)...
semoga dapat mnjd iktbar kpd kita semua..
status : letih..:(
cerita ini sy terfikir ktka berada di Flamingo mggu lps..:-)..


Saat kau bangun di pagi hari, Aku memandangmu dan berharap engkau akan berbicara kepadaKu, walaupun hanya sepatah kata, meminta pendapatKu atau bersyukur kepadaKu atas sesuatu hal indah yang terjadi di dalam hidupmu kelmarin, ataupun mungkin untuk bersyukur setelah Aku hidupkan kau setelah kau mati pada malam tadi, tetapi Aku melihat engkau begitu sibuk mempersiapkan diri untuk pergi bekerja. Aku kembali menanti. Saat engkau sedang bersiap, Aku tahu akan ada sedikit waktu bagimu untuk berhenti dan menyapaKu, tetapi engkau terlalu sibuk.


Di satu tempat, kau duduk di sebuah kerusi selama 15 minit tanpa melakukan apapun. Maka, Aku hanya dapat melihat masa berlalu tanpa kau menegurKu. Kemudian Aku melihat kau menggerakkan kakimu. Aku berfikir kau ingin berbicara kepadaKu tetapi kau berlari ke telefon dan terus menelefon seseorang yang kau sayang untuk meluahkan perasaan. Tidakkah kau sedar bahawa Aku berada terlalu dekat dengan dirimu. Aku hanya dapat melihatmu tanpa berbuat apa-apa ketika kau pergi bekerja dan Aku menanti dengan sabar sepanjang hari. Dengan semua kegiatanmu, Aku berpikir kau terlalu sibuk untuk mengucapkan sesuatu kepadaKu.


Sebelum makan tengah hari, Aku melihatmu memandang kesekeliling, mungkin engkau
merasa malu untuk berbicara kepadaKu, itulah sebabnya mengapa kau tidak menundukkan kepalamu. Kau memandang tiga atau empat meja sekitarmu dan melihat beberapa temanmu berbicara kepadaKu dengan lembut sebelum mereka makan, tetapi engkau tidak melakukannya. Tidak apa-apa. Aku tidak terasa. Akan tetap Aku tunggu sehingga kau menyapaKu.


Masih ada waktu yang tinggal, dan Aku berharap kau akan berbicara kepadaKu juga walaupun sedikit, meskipun saat engkau pulang ke rumah kelihatannya seakan-akan
banyak hal yang harus kau kerjakan. Setelah hal tersebut selesai kau kerjakan, kau menonton television, Aku tidak tahu apakah kau suka menonton television atau tidak, yang Aku tahu hanyalah kau selalu membazir masa di hadapannya, tanpa memikirkan apapun kau hanya menikmati acara yang ada.


Aku terus menanti dengan sabar ketika kau sedang menonton TV dan menikmati makananmu tetapi tetap kau tidak berbicara kepadaKu. Saat tidur Kupikir kau merasa terlalu letih. Setelah mengucapkan selamat malam kepada keluargamu, kau terus pergi ke tempat tidur dan tertidur dengan nyenyaknya. Aku tidak terasa sedikitpun dengan perangaimu itu kerana mungkin kau tidak menyedari bahawa Aku selalu hadir untukmu. Aku telah bersabar lebih lama dari yang kau sedari. Aku bahkan ingin mengajarkanmu bagaimana untuk bersabar dengan orang lain. Aku sangat mengasihimu, setiap hari Aku menantikan sepatah kata, doa atau fikiran mahupun syukur dari hatimu.


Dan hari ini....kau bangun kembali untuk meneruskan pekerjaanmu dan Aku akan menanti dengan penuh kasih sayang bahawa hari ini kau akan memberiKu sedikit waktu. Semoga harimu menyenangkan.

Yang selalu menyertaimu setiap saat,

ALLAH S.W.T.


siap..:-)(3:15a.m.)...(20/10/2009)...

Subhanallah..betapa Allah cinta akan kita semua. Namun, apakah yang kita lakukan selama ini??

Pernahkah kita terfikir untuk sentiasa bertasbih kepada Allah??
Pernahkah kita memohon kepada Allah untuk menjadikan setiap perbuatan kita adalah sebagai tasbih kepadaNya...

1 comment :

  1. ~~~adakah adik pemilik asal karya ini?...akak pernah terbaca karya ini...so sweet sgt...

    ReplyDelete