Layakkah Aku Untuk Terus Berada Di Atas Jalan Ini?

Thursday, October 15, 2009

s3dArkAh kIt@...????!!!

3:02 AM Posted by freezer_91 No comments
status : skrg ni terpaksa update blog malam2..sbb ptg sibuk sikit..:-p
rancangan : esk dah nk pergi ke KL..Flamingo Hotel, Ampang..ad ESQ kt sna..sesiapa yang pergi..c u there!!~..:-)

Back to the topic..marilah kita sama-sama membaca cerita ini..semoga kita sedar siapakah diri kita yang sebenarnya..



Ada seorang manusia yang bertemu dengan syaitan pada waktu subuh. Mereka berdua ini kemudian telah mengikat tali persahabatan dan berjanji akan hidup bersama untuk selama-lamanya.

Ketika waktu subuh berakhir dan manusia itu tidak mengerjakan solat, maka syaitan pun tersenyum sambil berkata, "Orang ini memang layak menjadi sahabatku..!!"

Apabila masuknya waktu Zuhur dan manusia tersebut tidak juga mengerjakan solat, syaitan tersenyum lebar sambil berkata, " Rupanya inilah bakal teman sejatiku di akhirat nanti..!!"
Ketika waktu Asar mulai habis dan dilihat manusia tersebut masih lagi leka dengan aktivitinya, syaitan mulai terdiam......

Kemudian pada waktu Maghrib, temannya itu tidak mengerjakan solat juga, maka syaitan mulai gelisah dan tak tentu arah, senyumnya sudah berubah menjadi masam. Wajahnya menampakkan bahawa ia seolah-olah sedang memikirkan sesuatu.

Apabila dilihat sahabatnya itu tidak juga mengerjakan solat Isyak, syaitan itu sangat panik. Ia tidak dapat membendung perasaan cemasnya lagi dan terus berjumpa dengan sahabat manusianya lalu berkata dengan penuh ketakutan, "Wahai sahabat, aku terpaksa memutuskan tali persahabatan kita !"

Dengan penuh kehairanan manusia ini bertanya,

"Kenapa engkau ingkar janji, bukankah baru tadi pagi kita berjanji akan menjadi sahabat selama-lamanya??".

"Aku takut !", jawab syaitan dengan suara gementar.

"Nenek moyangku dulu hanya sekali membangkang perintah-Nya, iaitu ketika disuruh sujud pada "Adam". Hanya dengan satu kesalahan kami telah dilaknat oleh-Nya; inikan pula engkau yang hari ini sahaja aku lihat telah lima kali membangkang untuk bersujud pada-Nya (Sujud pada Allah). Aku tidak dapat membayangkan betapa besarnya murka Allah S.W.T. kepadamu!", kata syaitan sambil beredar pergi.


Fikir-fikirkanlah...:-)

letihnyerr..:(..bru blk main badminton..klh lgi hri ni..hu3..frust r..hak3..:p

0 comments :

Post a Comment