Layakkah Aku Untuk Terus Berada Di Atas Jalan Ini?

Tuesday, January 19, 2010

beTul jGk Kn..:p

5:00 AM Posted by freezer_91 4 comments
Assalamualaikum...

tergrak hti la plak nk tulis 2 post mlm ni...post kedua saya nk tlis ttg ape org kte....Other's People Views(lam thinking skills)..hak3..:p...sy cbe tuk bwk 2 wtak yg berbeza...dan inilah jdnya..hak3..:p..

SAYA KATA:

Alaa..rlax r..idup msh pnjg lg..kita kn bru umur 19..
Pnjg lg la..
Tua2 nnti kita taubatlah kuat2..
Biar kita nngis smpai hbis air mata..

SAYA JAWAB:

Orang muda bila dh hidup mmg xkn tua2..
Kecualilah jd mcm pakcik ni..dah btul2 tua..
Ingat orang muda..idup mmg msh pnjg..
Tapi belum tentu masih panjang lagi..
Entah2 esok lusa Izrail datang menjemput..

..................................................


SAYA KATA:

Exam tuh ssh la..
Kna blaja sggh2..
Bia ape org kte..
Jnji kita berjaya..
Alaa..hbskn tjuk ni jer..lps ni pergi smbhyg la..smbhyg pn kna cpt2..nnti xsmpt nk hbskn bcaan..mls la nk tdo n bgn qiam..baik bca buku smpai hbis..

SAYA JAWAB:

Exams tu senang aje..
Dah ada tarikh untuk diuji..
Dah ada syllabus untuk diikut..
Kalau ajal.. entah bila siapa pun tak tahu..
Banyak pula tu peringkat ujiannya..
Dan berapa bykkah kita tlh mmbca buku slps ajal?..
Munkar Nankir, Neraca Mizan..etc...etc...

....................................................

SAYA KATA:

Jadikanlah hari jadi kita sbg stu hri yg xdpt dlpakan..
Keluarkah dan celebrate lah dgn rkan2 dan dgn tmn istimewa..
Biarkn si dia dpt mnnjukkan btapa ksihnya dy kpda kita..
Pergilah dan raikanlah!!~..

SAYA JAWAB:

Setiap kali tibanya hari jadi kita..
Kita semakin dekat dengan kematian..
Ingatlah kematian xkre mse dan tmpt..
Dan ingtlah sjauh mna anda tlah memnfaatkn msa sthun anda yg lps..
Tmn istmwa dan rkan xkn tlg kita msk syurga dan xkn mmbela kita..sbb mreka pn ad dri sndri untuk dbela...

........................................................

SAYA KATA:

Hidup mstilh mncri psgn hdup yg btul2..
Perlulah bermula dr wktu sklh lg..
Mnyintai si dia dr sklh..
Mnyintai dgn spnuh htiku..
Ssgghnya dia la yg prtma dan trakhir..
Dan ak ykin..dialah yg terbaik buatku..I miss him!!!I love him!!!MISS U!!!~(yuckss~)

SAYA JAWAB:

Wawawawa..
Bercinta xslh..tp hndklh dgn cra yg btul..
Bknnya dr wktu sklh ke ape ke..
Mmg "suck"(sorry 2 say)..
Xsdar ke siapa spttnya kita cintai??
Xsdar kah siapa yg spttnya kita curahkah sgla prasaan kita??
Awek @ pkwe...apa sgtla..fkirla mnusia oii!!!~..
Xbleh ke kte tkrkn h bg "him" kt ats td jd hruf besar??
I miss Him!!!I love Him!!!!MISS HIM!!!
Taip mmg sng...tp mmbuatnya hny empunya dri yg thu...

........................................................

SAYA KATA:

Cari lah kerja yg hbat2..
Gaji besar2..
Baru hdup ini puas!!!~..

SAYA JAWAB:

Ye ke hati dah puas??
Dah cukup ibadah nak tmpah kubur luas-luas?
Dah siap kenderaan meluncur Siratul Mustaqim?
Dah ckup zikir untuk santapan rohani?
Dah ckup amal nak 'book' tempat Al-Firdaus?


WAHAI MANUSIA!!!SEDARLAH!!!BANGKITLAH!!!!LEPASKANLAH ALAS KAKIMU!!!!SUJUDLAH MENYEMBAH KEPADA YANG ESA!!!!

CRILAH CINTA YANG SEMPURNA!!!!TINGGALKANLAH SEGALA PERKARA YANG DIMURKAI!!!!TIDAK TAKUTKAH KAMU TERHADAP ALLAH KELAK??!!!~

sy mngglkan anda smua dgn stu soalan..jwbla dgn jjur...

Selama ini. kita sering igtkn siapa?Di sekolah..di ktil sblum kita tidur..sblum kita mkn..???....

4 comments :

  1. salam...
    ooo.ado blog gop dio..hhihih
    chaiyok2 dalam mengupdate blog anda..haha..
    so ag..post abah oh abah tuh..
    selalu2 le ye call abah hang..haha.kem salam kat cikgu skali..lamo doh pon tok kecek nga yo..
    da~~

    ReplyDelete
  2. hohoh stuju2
    kdng2 ak pun alfa gop slalu lmbt2kan wktu solat X_X

    ReplyDelete
  3. ~~~~jgn sesekali kau lepaskan aku Ya ALLAH...

    ReplyDelete
  4. Allah tidak pernah melpaskn kita mlainkan kita sndri yg snantiasa melpaskan Dia...:)

    ReplyDelete